woensdag 7 juli 2010

Zo'n leuk gezicht hoe Ariba op Yara klautert .

Moeder en zoon

Ariba doet zijn gymnastiekoefeningen


Yara vond het goed dat Blackie een kijkje kwam nemen maar wel tot zover en niet verder.
Het vertrouwen groeit steeds meer dat het goed zal gaan en ik durf steeds meer te genieten van Yara en Ariba .
Soms krijg ik een brok in de keel bij het zien hoe lief , voorzichtig en beschermend Yara haar taak als moedertje neemt , vol overgave zorgt ze voor haar pupje .
O , wat een triest ongelukje is het toch geweest met een verdrietige afloop .
Ariba is een tevreden pup , alle tepels zijn voor hem alleen en hij woog vanavond al 315 gram ,
92 gram zwaarder dan zijn geboortegewicht .
Hij laat zich horen als Yara zich verplaatst of even de werpkist uit is om te eten of te plassen en weet zich goed te verplaatsen .
Soms ben ik hem kwijt en schrik , maar Ariba ligt dan gewoon verscholen tussen Yara haar voorpootjes of achterpootjes .
Gisteren kwamen Anika en Blackie een kijkje nemen , Yara was erg blij en vond het zelfs goed dat de nieuwsgierige Blackie een kijkje in de werpkist kwam nemen , dit ging heel voorzichtig en Blackie begreep dat ze niet te dichtbij mocht komen .
Vandaag was de crematie van schoonmoeder en met een gerust hart konden we gaan want Ineke en Aimee kwamen op Yara en Ariba passen .
Wat een steun is Ineke deze dagen voor mij geweest , paraat toen de bevalling begon en de belofte dat ze er binnen 30 minuten zou zijn mocht ik dit graag willen , mee naar de dierenarts en vandaag weer oppassen .
En dan Agnes die zo meeleefde en belde , mailde en steun gaf , ze is een schat .
Mieke van het FAC die het zo erg vond en meeleefde , een telefoontje , mailtjes en kaartje van haar .
Remmelt , de kinderen , mijn ouders , markiesjesvrienden , die vanaf de voorbereidingen van het nestje meeleefden en ook geschokt waren .
Niemand die dit verwacht had en de steun en het meeleven deed mij goed .
En nu gaan we volop genieten van Yara en Ariba , de trieste afloop van Yara haar eerste pupje heeft een plekje gekregen , kwam ook extra hard aan door de vermoeidheid en zorgen van de laatste 2 mnd. om schoonouders .

5 opmerkingen:

  1. Ina wat heerlijk om dit positieve verhaal te lezen. Geweldig dat Blackie een kijkje kwam nemen, en Yara dit goed vond.
    Fijn ook dat jij ook een stuk vrolijker klinkt in je verhaal.
    En die kleine Ariba, wat een lekkere dikke bul zeg, en je kunt je bijna spiegelen in zijn vachtje. Helemaal top. Genieten nu hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat raar, mijn reactie is nog niet te zien, maar als ik een nieuwe reactie plaats is hij wel te zien, nou ja maakt niet uit, Kan ik nog mooi even zeggen hoe leuk de foto's zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, de rust keert weer in huize Beuker en in jullie harten. Nu komt er ook wat ruimte om te gaan genieten van dit prille leventje en zijn zorgzame moeder.
    Ik heb de kleine Ariba gisteren even heerlijk tegen mijn wang aangehouden en kon goed merken hoeveel leven er in dit manneke zit. Hij ziet er super uit!
    En, Ina, je weet het hè, als je nog eens een oppas nodig hebt?...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je al wat meer van alles kunt genieten. En wat heerlijk dat je zoveel (mentale) steun en hulp krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieve pup is dat zeg. En wat heerlijk dat Yara er zo goed voor zorgt.

    BeantwoordenVerwijderen