maandag 9 augustus 2010

We hebben de werpkist verruild met de bench .
Het hondenmandje wat ook in de wepkist stond staat nu in de bench en een puppiepad voor eventuele plasjes past er ook nog in .
Yaro heeft er al heerlijk in geslapen dus de benchtraining is goed begonnen .
Mama Yara moet er nog even aan wennen , de pup in de bench training bevalt haar minder goed .
Dat ze niet bij Yaro kan komen zit haar niet lekker dus dit bouwen we heel rustig op en komt vast wel goed .
Onze kamer is redelijk puppieproof en de laatste dagen hebben we ervaren dat de werpkist zonder schotje ook heel goed ging , Yaro loopt , rent , speelt , in de kamer en vermaakt zich prima en als hij moe wordt gaat hij uit zichzelf weer naar de werpkist om een dutje te doen of zoekt het mandje in de achterkamer op om daar te gaan slapen .
De speeltjes liggen door de hele kamer en hij vermaakt zich hier geweldig mee , mama Yara is super allert op plasjes en poepjes en heeft ze sneller opgelikt dan dat ik ze met een keukenrol kan verwijderen , dweilen doe ik nu wat vaker dan normaal en heb ik er graag voor over .
Morgen krijgt Yaro zijn chip , vorige week werd ik gebeld door de Raad van Beheer dat de chipper dinsdag 10 augustus langs zou komen .
Wat vroeg zei ik , dan is hij nog maar 5 weken hoor ?
Ja dat weten we , 5 weken en 2 dagen , vanaf 5 weken mag het en we verwachten een dikke pup die het er goed van heeft genomen , zei de man aan de telefoon .
Ik moest hier wel om lachen , de man was erg aardig en had het goed ingeschat , Yaro is nu 5 weken en weegt 1750 gram .
Zo zwaar was Yara toen ze met 8 weken bij ons kwam , wel is waar een teefje en de kleinste van het nest , een broertje woog 2250 gram , maar dat Yaro het er goed van genomen heeft is een ding wat zeker is , een heerlijk rolmopsje is het .
Het afspenen lijkt ook prima te gaan , hij drinkt nog wel bij Yara maar krijgt ook 4 x per dag van ons te eten en begint dit steeds lekkerder te vinden .
Ik verneem dat het drinken bij Yara minder wordt , Yara lijkt het minder fijn te vinden en Yaro lijkt zijn moeder ook steeds minder als voedselvoorzieningsbank te zien .

2 opmerkingen:

  1. Het loopt allemaal op rolletjes bij jullie. Geweldig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Yaro,

    We hebbben een hele fijne vakantie gehad op kreta. Wat is het toch mooi om te zien hoe je baasjes met je omgaan. Als je straks bij ons komt wonen ben je al een goed opgevoed hondeje. Voor ons kan het niet snel genoeg gaan nu, maar ik kan me voorstellen dat het voor Ina en Remmelt niet lang genoeg kan duren. Wat is het toch jammer dat we zo ver van je vandaan wonen, anders kwamen we iedere week op visite. Maar nu zijn we terug van vakantie dus kunnen we iedere dag genieten van al je bevindingen.

    Dikke knuffel van Frank Asmara en Wendy.

    BeantwoordenVerwijderen